Deprecated: __autoload() is deprecated, use spl_autoload_register() instead in /customers/0/0/5/skypumpen.no/httpd.www/wp-includes/compat.php on line 502 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Paypal_Donation_For_WordPress_Admin_Widget has a deprecated constructor in /customers/0/0/5/skypumpen.no/httpd.www/wp-content/plugins/paypal-donation-buttons/admin/partials/paypal-donation-for-wordpress-admin-widget.php on line 10 Deprecated: Function create_function() is deprecated in /customers/0/0/5/skypumpen.no/httpd.www/wp-content/plugins/quiz-master-next/mlw_quizmaster2.php on line 175 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; WGGXML has a deprecated constructor in /customers/0/0/5/skypumpen.no/httpd.www/wp-content/plugins/wangguard/wangguard-xml.php on line 51 Omtale: eGo ONE Mega

Omtale: eGo ONE Mega

eGo ONE Mega Box

Denne begynner å bli «old-news».. men det betyr ikke at den ikke lenger er aktuell. Dette har blitt min absolutte favoritt på farten.

Produktet i denne testen ble levert fritt for vederlag av Dampoteket.no for å skrive en omtale. Produktet har derfor ingen annonseverdi og mine uttalelser er basert på personlige erfaringer og preferanser.

Folk kan si hva de vil om eGo ONE. Med en gang den kom så var det et av de beste komplette kittene man kunne få tak i. Men tanken var ikke spesielt imponerende. Det som er ordentlig bigdeal er selve batteriet, og hvor utrolig brukbart det er. Et annet problem var at folk begynte å anbefale dette til nybegynnere uten å ta hensyn til «sub-ohm reglene». Saken er desverre at sub-ohm er en altfor stor overgang for røykere til damping. Det er først etter en liten stund, og når vanlige munn-til-lungedrag ikke lenger er «nok» at det blir riktig å introdusere sub-ohm.

EGo ONE BILLOW v2På grunn av dette så var det mange som klagde og trakk navnet ned i søla.. og det var mange som også rettmessig syntes at tanken var noe drit. Problemet med eGo ONE tanken er at fordamperhodet har en tendens til å skru seg ut av seg selv, noe som fører til lekkasje. Et annet problem er at juicekanalene er for små, og selve coilen for stor, noe som fort kan gi en brent smak.

Åkei.. timeout for eGo ONE tanken. La oss fokusere på det som faktisk virker..

>> Kjøp eGo ONE Mega – KUN Batteri for 319,- hos Dampoteket.no <<

Et stort batteri kompatibelt med «alt».
eGo ONE Mega batteriet har en batterikapasitet på 2600 mAh noe som gjør at det fungerer omtrentlig en hel dag med en sub-ohm tank. I tillegg så er den 22 mm i diameter, som har blitt en slags standard. Dette gjør at selve batteriet sømløst går over i hvilken som helst tank. Jeg har tidligere uttalt at eGo ONE batteriet «automatisk justerer watten som tilføres tanken». Jeg er helt enig at jeg kunne ha uttalt meg litt annerledes, for det stemmer kun delvis. Det er mer riktig å si at dette batteriet fungerer som en hvilken som helst mekmod. Det vil si at den leverer ren volt-output som «trumfer» watt. Denne effekten vil delvis synke ettersom batteriet blir tomt.

Den starter på 3.8 volt og vil gradvis synke ned mot 3.2 volt før den blinker og takker for seg. Så kommer punktet om den «automatiske watten». For man KAN faktisk tolke det slik. Om man har i et fordamperhode på 0.5 ohm så vil den pushe en effekt på ca 20-30 watt for å holde volten oppe på et spesifikt punkt. På et fordamperhode på 1.0 ohm så vil den kun trenge å levere 10-15 watt.

eGo ONE Sense HeraklesDette betyr at selve batteriet fungerer på «alt» med en motstand mellom 0.3-5.0 ohm. Når det er sagt så har jeg absolutt null problem med å få den til å kjøre helt ned til 0.2 ohm. Det er noen som hevder at denne ikke er beregnet på noe under 0.5 ohm. Dette avsnittet her er direkte kopiert og limt inn fra Joyetech sine Supportsider som sier noe helt annet:

The eGo-ONE features a direct-output battery with protective circuit module, so its output voltage/wattage is not constant, they will reduce as the battery power decreases. The probable range of output voltage is: 3.2V-3.8V. And the range of output wattage is 20W-30W(0.5ohm head); 10W-15W(1.0ohm). Also please make sure that the resistance of atomizer head should be controlled between 0.3Ω-5Ω.

Som en naturlig følge av dette så vil batteriet tømmes betraktelig raskere på en sub-ohm tank, og ha en ganske lang levetid om du skulle kjøre den med f.eks en GS Air eller Aspire Nautilus.

Den oppvakte leser skjønner allerede her at denne fungerer som en mekmod. Så hvorfor vil jeg anbefale denne ovenfor en mekmod?

>> Kjøp eGo ONE Mega – KUN Batteri for 319,- hos Dampoteket.no <<

Billig og brukervennlig
Først og fremst så er den utrolig brukervennlig. Den har et meget pent og strømlinjeformet design. Du får plass til den hvor som helst og den har noen automatiske sikringer som du ikke finner på en mekmod. Om du f.eks har en kortslutning på fordamperhodet så vil den ikke fyre. Du vil ei heller kunne fyre dersom du har skrudd tanken for hardt eller løst.. (noe som ofte kan føre til feilrapportering av ohm, og dermed utsette batteriet for mye mer stress enn nødvendig)

Den har en usb-ladeport på siden i bunnen som kan brukes til lading. Det lyser en liten lampe som indikerer at batteriet lader. I brukermanualen står det at den bruker ca 3.5 timer å lade seg opp til fullt. Jeg har ved flere enn én anledning opplevd at denne prosessen tar betraktelig kortere tid. Det tar sjelden mer enn ca 30-45 minutter før lampen skrur seg av.

En liten ulempe er at batteriet blir ekstremt varmt under lading. Dette er ikke videre positivt, spesielt fordi at luftingen til batteriet er ganske minimalt. Du bør f.eks ikke lade denne stående selv om du kan det, for midt under modden så finner du et lite hull.. dette er ventileringen til batteriet som sørger for at det ikke blir FOR varmt under bruk eller lading. Heldigvis så fungerer også USB-porten litt som en luftventil, men det er overhode ikke dens opprinnelige funksjon.

Generelt inntrykk
eGo ONE Lemo2Jeg elsker eGo ONE.. Og da snakker jeg egentlig om hele serien.. men min store «oh hell yes»-knapp er på Mega fordi den er av «normal» størrelse og er kompatibel med absolutt alt. Batteriet er kanskje litt i minste laget om man utelukkende bruker den i løpet av en hel dag med kraftig sub-ohm. Nå har jeg aldri kun én mod i min daglige rotasjon.. men jeg har stresstestet dette batteriet godt nok til å vite hvilke begrensninger det har.

Mitt råd er å lade den litt hver gang du får anledning. Er du i nærheten av en stikkontakt så kan denne med stor fordel «klattlades». Jeg vil ikke anbefale å tømme den helt for batteri.. rett og slett fordi at batteriet blir såpass varmt under lading. Batteriet stopper automatisk å lade om det blir for varmt eller når det er fullt. Problemet med dette er at om den lader litt for lenge om gangen så kan den rapportere at det er fullt ved en feil.

>> Kjøp eGo ONE Mega – KUN Batteri for 319,- hos Dampoteket.no <<

Anbefalte tanker til eGo ONE Mega
Bilde nr 1 – Billow v2
Bilde nr 2 – Sense Herakles
Bilde nr 3 – Lemo 2

Skypumpen anbefaler TMAX-JUICES.co.uk – Snake Oil High VG Recipe til sub-ohm tanker.

  • Pingback: Omtale: SMOK Magneto III()

  • Therese Dørum

    Takk for en fin og lærerik blogg! Jeg har et problem med at coilen brenner seg veldig lett på denne. Om jeg tar flere enn to trekk etter hverandre kommer brent- smaken med en gang, og coilen må byttes. Har du noen anelse om hva jeg gjør galt? Har prøvd både med 0,5 og 1.0 ohm (også selvbygger), uten at det er noen forskjell på hvor fort den blir brent. Juicen er 70 VG, om det har noe å si.

Vis delingsknapper
Skjul delingsknapper